It's the law!

31 juli 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Hèhè ik kan eindelijk opgelucht weer iets van ons laten horen. Wat een stressvole periode is dit. Er komt zoveel bij kijken, dat word je van te voren niet verteld. Het systeem hier is hoe zeg je dat netjes.. K.walitatief U.itermate T.eleurstellend. Mensen denken niet met je mee en werken alleen volgens het boekje: 'We are not allowed to do that.' Dit vereist veel geduld en vergt erg veel tijd. Voorbeeld: het is vereist om alle inentingen te hebben gehad, ook in Nederland is dat normaal dus we hoefden het alleen maar even te laten vertalen dachten wij. Ha! Mooi niet. Het adress hadden we van een folder van Gino's school, erg betrouwbaar en een aanrader denk je dan. Eenmaal aangekomen kijkt iedereen ons aan van:' Are you lost?' Maar dat maakte niet uit wij gingen er voor. In de wachtkamer was het erg rustig, alsnog moesten wij een kwartier wachten. Waarop? Geen idee. Nou goed wij legden uit wat we wilden. Bam stapel met papieren om in te vullen, het zou vast nodig zijn. 'Oh jullie hebben geen afspraak.' Zei de mevrouw achter de balie: 'Mmmh laat me even kijken wat ik kan doen. De eerste over een uur en de tweede nog een uur later?' 'Maar we willen het alleen laten vertalen!' Waarop de vrouw antwoordde: 'Wij moeten ook nog een lichamelijke test doen'             Een heel uur later komen wij terug voor onze afspraak, om vervolgens te horen dat ze ons niet kan helpen! Waarom? Omdat wij een verzekering hebben. Dat heb je toch juist nodig denk je dan.. Maar nee zij werken niet samen met onze verzekeraar. Dit had zij ons een uur geleden ook kunnen vertellen. Toen hadden wij een ander plan: 'we vullen wel een nieuw papier in en betalen we het nu gewoon gelijk'  waarop de mevrouw antwoordde: 'maar dat kan niet, ik heb nu al gezien dat jullie een verzekering hebben.' Voorbeeldje he, maar dus om iets te regelen heb je een hele dag nodig (dan moet er niks mis gaan en alles volgens het boekje worden gedaan).

Na verschillende dompers mag ik jullie nu vertellen dat wij een huis hebben!!! Eigenlijk was dit ons laatste kans, want geen huis in het aangegeven gebied = geen school. Wij mogen het hele aankomende jaar gaan genieten van een erg grote tuin en verschillende faciliteiten in onze community. Wij zijn zo blij maar alsnog een klein beetje bang, we zijn pas 100% zeker als we die sleutel werkelijk in handen hebben. 11 augustus mogen wij erin :)

28 juli was Gino jarig. Je zou denken dat het heel erg gek zou voelen maar eigenlijk heeft Gino zijn verjaardag al zo groot gevierd op de bbq dat hij het nu niet miste. Dit is meestal het geval als je jarig bent in de vakantie, dat je het eerder viert omdat anders mensen op vakantie zijn. Dit keer zijn wij op vakantie ;). Hij is erg blij met z'n cadeautjes en de $$$! Vanaf nu zie je Gino gaan op zijn longboard, jaa hij word een skater boy. Het haar heeft hij al, nu werkt hij aan zijn 'skills' zoals hij dat zelf zegt. We hebben Gien's verjaardag maar eerder gevierd (op zondag) want op alle werkdagen zitten wij niet stil. Mama en ik hebben een Amerikaanse rekening geopend, zijn druk aan het leren voor de auto theorie en volgende week woensdag schrijven we Gino en mijzelf in bij onze scholen!

Jaja dit vond iedereen in mijn omgeving het leukst: 'jij mag auto rijden daar!' 'Ja zeker!' Niks geen zoveel uur met een rij instructeur oefenen, hier moeten de ouders bevestigen dat je 50 uur rij ervaring heb op gedaan en minstens 10 uur 'of night time driving'. Dus eigenlijk mag je zonder rijbewijs al de weg op, met een ouder naast je om ervaring op te doen. Alle regels zijn zo streng en dan mag dit wel, we zullen nog wel meer gekke dingen mee maken in dit systeem. Wel moet ik eerst, omdat ik onder de 18 ben, een drugs en alcohol cursus volgen. Ik heb er voor gekozen om het online te doen, want alles in het engels is toch wel pittig.  Dus als je iets wilt weten over verschillende types drugs en wat ze met je doen.. Ask me!

Nu de druk van ons af is en veel administratieve dingen al geregeld zijn kunnen we bijna echt vakantie vieren. We maakte elke dag wel een paar uur vrij voor het strand, maar misschien maken we nog wel een klein reisje

Enjoy your day!

1. Saskia:
    31 juli 2014
    wat een gedoe maar stap voor stap komen jullie er wel. Fijn om te lezen dat jullie een huis hebben (tenminste als jullie de sleutel hebben)
    Ondertussen proberen te genieten. Het zal allemaal wel snel wennen. xxx Sas
  2. Familie Smits:
    3 augustus 2014
    Hey Lisa,
    Leuk om jullie zo te volgen wat jullie allemaal meemaken.
    Fijn, dat jullie een huis hebben gevonden. Nog gefeliciteerd met je moeder haar verjaardag.
    Groetjes van ons allemaal,
    Marjan