Huisje, boompje.. Zonnetje

25 juli 2014

Huizenjacht is in volle gang. Ik zal jullie even inlichten om al die mooie droomhuizen in eerste instantie uit het hoofd te praten. Het is niet zo dat elke slaapkamer een eigen badkamer heeft, gebruikelijk is 2 of 2,5 badkamer. Niet elk huis heeft een zwembad in de tuin, wij zijn opzoek naar een huurhuis en zoveel luxe gunnen ze de huurders ook weer niet. Wel heeft elk huis een koelkast met ingebouwde ijsklontjes machine!

Dinsdag was de eerste dag met bezichtigingen. Er stonden er 3 in de planning, er was een huis met 2 slaapkamer.. dat werd hem sowieso niet. Het eerste huis was wel oke, de tweede was niks. Het is lastig omdat ik net als de meeste van jullie een verkeerd beeld had van de huizen. Daarbij is de huizenmarkt hier al weer aan het opklimmen en is het een erg ongunstige tijd omdat alle families die wilden verhuizen optijd moeten settelen vanwege de school van hun kinderen. We hebben nog even, maar we moeten wel snel toe happen als we hét huis gevonden hebben. Want dat hebben we gemerkt toen we dinsdag gingen kijken: het huis dat wel oke was, was de volgende dag al weg.

Het gaat er hier met makelaars trouwens heel anders aan toe dan in Nederland. In Nederland ga je naar een Makelaar en ga je naar de huizen die jouw makelaar in handen heeft en kan 'aanbieden'. Hier gooit de verhuurder een slotje op zijn deur zodat elke makelaar met een toekomstige huurder binnenkomen en zo het huis laten zien. Voordeel voor de verhuurder dat je het sneller kwijt bent, maar een groot nadeel voor ons. De andere makelaren laten namelijk echt niet weten hoe het er bij hun voorstaat. Dus dat betekend dat 'jouw' huis opeens weg kan zijn terwijl nog even aan het na denken was.

Wij hebben trouwens wel echt een top makelaar, die we ook weer bij toeval hebben leren kennen! (Misschien klopt het wel: wie goed doet, wie goed ontmoet) Hij is ook een Nederlander en woont hier al tien jaar en wil ons graag door het begin heen slepen. Hopelijk gaan we vandaag weer op pad. Gister hebben wij namelijk een paar super leuke huizen toegestuurd gekregen van onze makelaar Gijs.

De titel huisje, boompje, beestje had natuurlijk logischer geweest, maar wij nemen geen beestje. Veelste warm voor die diertjes. Vandaar de titel :)

Enjoy your day!

1. Wendy:
    25 juli 2014
    Weer een leuk verhaal liessepies! Succes vandaag xx
  2. Rachel:
    Leuk om te lezen Lies! Hihi
  3. Opa en Oma.:
    26 juli 2014
    Geen beestjes: zal Gino niet leuk vinden.
    Veel plezier met de huizenjacht.
    Groetjes.
  4. Saskia:
    26 juli 2014
    Spannend zeg maar lijkt me wel stress vol...hoop dat jullie snel jullie huis vinden...xxx
  5. Jos Kemper:
    26 juli 2014
    Bedankt !!! Leuk dat je ons mee neemt op jullie miami reis. We willen ook graag foto's als het kan.
    Groeten van Jos